Sunday 30 September 2012

BILA NIKMAT DITARIK


Kadang-kadang dalam kehidupan kita, kita jarang bersyukur atas segala nikmat yang ada. Lalai dengan nikmat dunia, masalah kehidupan, dan macam-macam lagi. Ada juga kita berfikir kita tidak beruntung seperti orang lain. Tak sepandai mana pun, rupa pun biasa-biasa saje. Tapi bila salah satu nikmat yang kita ada diambil olehNya, barulah kita rasa sangat berharganya ia. sebagai contoh nikmat kesihatan yang baik. Baru-baru aku kemlgn walaupun kemlgn tidak seteruk mana namun luka yang terdapat pada kakiku membuatkan aku tidak dapat berjalan dgn baik. barulah aku sdar nikmat semasa sihat. bila nk mkn pula, terpaksa berpantang. banyak nikmat tidak dapat aku rasa. kesakitan yg aku alami juga, dapat menyedarkan diri nikmatnya semasa kita sihat. 
p/s~bersyukurlah apa adanya yang DIA berikan kpd kita.

No comments:

Post a Comment